سنباده پشت کرکی

PAOLA ABRASIVE GROUP

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

پشت کرکی پائولا

سنباده پشت کرکی مشکی

پشت کرکی

پشت کرکی

پشت کرکی پائولا محصولی که در بازار صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد و مدتی است که به دلیل افزایش سرعت کار در بازار مورد اقبال قرار گرفته است. این محصول جایگزین مناسبی برای کار با دست است. البته نوع قدیمی آن به سنباده پشت چسبی معروف است که دردسر های خودش را داشت و با آمدن سنباده پشت کرکی تقریبا از بازار حذف شد.

زیرا این محصول به راحتی از پد مخصوص خود جدا می شود و به راحتی می توان پشت کرکی بعدی را نصب کرد و از راحتی کار بسیار لذت برد. همچنین در این روش سرعت تعویض سنباده بشدت افزایش می یابد. و امپراتور مجبور نیست مانند گذشته از چسب مایع برای چسباندن سنباده به پد استفاده کند. بلکه در عرض چند ثانیه پد را تعویض می نماید.

سنباده پشت کرکی توسط یک پد پلاستیکی به دستگاه فرز متصل می شود، در واقع آن پد پلاستیکی نوعی رابط است که که در پشت آن مهره دارد و جلوی آن سطحی خشن دارد که کرک به راحتی به سطح آن می چسبد و مهره آن هم که پیچ دستگاه فرز متصل می شود. و نیازی نیست هر بار پد از دستگاه فرز جدا شود. کافی است پشت کرکی را جدا نموده و بعدی را نصب نماییم.

سنباده پشت کرکی پائولا

انواع پشت کرکی از نظر تیپ : تیپ سنباده پشت کرکی ها دارای انواع مختلف است که بر اساس تعداد سوراخ دسته بندی می شود. سوراخ ها روی این محصول به دلیل ایجاد عملیات مکش توسط دستگاه می باشد که گرد و خاک در اثر سایش را از روی سطح کم کرده و به داخل کیسه مخصوص در دستگاه مکش منتقل می کند که این کار باعث می شود صافی سطح بهتری روی سطح قطعه ایجاد شود.

1- پشت کرکی بدون سوراخ : رایج ترین و پر مصرف ترین تیپ پشت کرکی، نوع بدون سوراخ آن می باشد که معمولا روی پد های معمولی نصب می شوند و بر روی دستگاه های بدون مکش نصب می شوند. این دستگاه ها معمولی قطر های 115mm و 180mm را ساپورت می کنند.

پشت کرکی پائولا مشکی
پشت کرکی پائولا مشکی

2- پشت کرکی 6 سوارخ : این محصول روی پد های 6 سوراخ نصب می شوند که باعث می شود گرد و خاک توسط دستگاه مکش از طریق این 6 سوراخ وارد کیسه مخصوص شود و سطح قطعه همیشه تمیز باشد. تمیزی سطح باعث می شود صافی سطح بهتری روی قطعه ایجاد شود.

پشت کرکی 6 سوراخ
پشت کرکی 6 سوراخ

3- پشت کرکی 7 سوراخ : محصولات سوراخ دار را معمولا روی دستگاه های بادی نصب می کنند که نوع 7 سوراخ معمولا شامل یک سوراخ در مرکز و 6 سوراخ در اطراف آن می باشد که همین امر باعث می شود گرد و خاک تولید شده در اثر سایش به داخل کیسه مخصوص  دستگاه مکش منتقل شود. معمولا ابعاد سوراخ مرکزی از سوراخ های اطراف بزرگتر است.

پشت کرکی 7 سوراخ
پشت کرکی 7 سوراخ

4- پشت کرکی 8 سوراخ : روی این محصول 8 سوراخ وجود دارد که هیچ سوراخی در مرکز آن وجود ندارد و در بعضی موارد 7 سوارخ در اطراف و یک سوراخ در مرکز دارد. و معمولا به دستگاه های بادی به همراه مکش گرد و خاک متصل می شود. تعداد سوراخ تاثیری بر کیفیت محصول ندارد و فقط به نوع پد و نوع دستگاه بستگی دارد و کاربرد دیگری ندارد.

پشت کرکی 8 سوراخ
پشت کرکی 8 سوراخ

5- پشت کرکی 15 سوراخ : همانطور که در مطالب قبلی بیان شد تعداد سوراخ بستگی به نوع دستگاه و پد آن دارد. بنابراین این محصول با 15 سوراخ برای عملیات مکش بیشتر طراحی شده است و می تواند گرد و خاک ناشی از عملیات سایش را به راحتی از روی سطح قطعه بردارد که ایم امر در کیفیت صافی سطح تاثیر بسزایی دارد.

پشت کرکی 15 سوراخ
پشت کرکی 15 سوراخ

6- پشت کرکی 75 سوراخ : این محصول دارای 75 سوراخ بر روی سنباده می باشد که همچنین پد آن هم باید دارای 75 سوراخ باشد اما می توان گفت این محصول یکی از کم مصرف ترین های سنباده است زیرا در موارد بسیار خاص کاربرد دارد و معمولا کاربرد عمومی ندارد و همچنین پد های این محصول هم به مراتب کمیاب است.

پشت کرکی 75 سوراخ
پشت کرکی 75 سوراخ

7- پشت کرکی 104 سوراخ: در نهایت به کم مصرف ترین نوع سنباده پشت کرکی می رسیم که دارای 104 سوراخ است اما مصرف کنندگان آن بسیار کم هستند و در بعضی از کشور ها به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی گیرند اما این دلیل به عدم موجود بودن آن نیست و قابل تهیه است.

پشت کرکی 104 سوراخ
پشت کرکی 104 سوراخ

انواع پشت کرکی از لحاظ نوع متریال بدنه : سنباده ها می تواند در انواع مختلف با هدف کار روی قطعات خاص تولید شوند و هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را روی قطعات خاص دارند . بعضی افراد تصور می کنند که با هر نوع سنباده می توان روی هر قطعه کار کرد، شاید این کار مقداری عملی باشد اما حرفه ای نیست. افراد حرفه ای به دنبال حداکثر بهره وری در محصول خود هستند.

پشت کرکی پائولا مشکی
پشت کرکی پائولا مشکی

اما افرادی هم وجود دارند که صرفا می خواهند کاری موقتی یا موردی انجام دهند بنابراین برای این دسته از افراد همه سنباده ها یک کارایی دارند و همه باهم یکی هستند. در صورتی که این تفکر از ریشه اشتباه است و هر نوع سنباده برای کار خاصی طراحی شده است و به همین دلیل باید در انتخاب سنباده مناسب و تناسب آن با قطعه دقت نمود.

پشت کرکی پائولا
پشت کرکی پائولا

1- پشت کرکی بر پایه کاغذ: همانطور که از نام آن مشخص است پشت کرکی کاغذی بر پایه کاغذ تولید می شود به این معنی که دانه های سنباده توسط نوع خاصی از رزین بر روی کاغذ مخصوص می چسبند و طی عملیاتی پخت می شوند و تبدیل به سنباده کاغذی می گردند که انواع مختلفی دارند.

پشت کرکی پائولا
پشت کرکی پائولا

در واقع پر کاربرد ترین نوع این محصول همان نوع کاغذی آن می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. و عموم مصرف کنندگان ترجیح می دهند که از نوع کاغذی مرغوب آن استفاده کنند زیرا هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کاربری آسان مورد تایید عموم مصرف کنندگان است.

2- پشت کرکی بر پایه اسفنج : این سنباده بر پایه اسفنج ساخته شده است یعنی دانه های سنباده توسط رزین بر روی نوع خاصی از اسفج ریخته شده است و روی آن عملیات هیتینگ صورت گرفته است

3- پشت کرکی بر پایه فیلم : این نوع سنباده بر پایه نوع پلاستیک فیلم است که لایه. ای از جنس پلاستیک دارد و دانه های سنباده توسط چسب بر روی آن سوار می شوند. این محصول کاربری خاصی در صنایع خودرو سازی و نیروگاهی دارد.

انواع پشت کرکی از نظر نوع ساینده : قبل از اینکه سنباده ای را انتخاب کنیم باید نوع ساینده آن را مشخص کنیم. نوع ساینده هر سنباده به نوع قطعه بستگی دارد، همه قطعات از لحاظ شیمیایی ترکیب و بافت یکسانی با همدیگر ندارند و باید هنگام انتخاب یک سنباده توجه نمود که نوع و جنس قطعه چیست.

1- پشت کرکی آلومینیوم اکساید :

پشت کرکی
پشت کرکی

2- پشت کرکی سیلیکون کارباید : این محصول از پودر سیلیکون کارباید تشکیل شده است البته خلوص پودر سیلیکون کارباید بسیار مهم است. گاهی افراد فقط به رنگ مشکی این نوع سنباده توجه می نمایند اما باید دانست که خلوص آنها بسیار با هم متفاوت است و همین امر باعث ایجاد تفاوت قیمتی زیاد بین آنها می شود. همچنین این نوع سنباده به پشت کرکی مشکی هم معروف است.

کاربرد اصلی این محصول روی سنگ های ساختمانی است اما می توان آن را روی قطعات چدنی و آلیاژی استفاده نمود، همچنین در بعضی از موارد روی انواع شیشه قابل استفاده است. اما بهترین گزینه مصرف روی سنگ گرانیت و سنگ مرمریت و سنگ تراورتن می باشد و حتی می توان برای خنک کاری سطح آن را با آب استفاده کرد.

پشت کرکی پائولا
پشت کرکی پائولا

3- پشت کرکی زیرکونیا : در این نوع محصول از مواد زیرکونیا یا همان زیرکونیوم استفاده شده است. زیرکونیوم عنصر قدرتمند و ارزشمندی است که بسیار قران قیمت است و اضافه کردن آن به مواد ساینده می تواند مقاومت دانه های ساینده را بشدت بالا ببرد و عمر سنباده را افزایش دهد.

معمولا سنباده های زیرکونیوم را بر روی استنلس استیل و سوپر آلیاژ و سنگ های مصنوعی کورین استفاده می کنند. زیار این قطعات از لحاظ سهتی در بالاترین درجات هستند و مقاومت های زیاد نسبت به سایش دارند، به همین دلیل سنباده زیرکونیوم انتخاب بسیار خوبی برای این نوع قطعات هستند.

4- پشت کرکی سرامیک : گران قیمت ترین نوع سنباده نوع سرامیکی آن است که از مواد ساینده بسیار قدرتمند در آن استفاده شده است. بنابراین این نوع سنباده را می توان روی سخترین قطعات استفاده کردو به نتایج بسیار مطلوبی رسید. این نوع ساینده حتی از نوع زیرکونیوم هم گرانتر است. به همین دلیل در صنایع بسیار خاص و به صورت بسیار تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند.

پشت کرکی زیرکونیا
پشت کرکی زیرکونیا

انواع پشت کرکی از نظر ابعاد : این محصول به دلیل تنوع کاربری در ابعاد مختلف تولید شده است تا سهولت کار بهتر شود. این محصول با ابعاد 35mm و 77mm و 115mm و 125mm و 150mm و 180mm در مارکت جهانی تولید و عرضه می شود. 

1- پشت کرکی 35 میلیمتر : قطر این محصول 35mm است که برای استفاده در نقاطی که فضای بسیار کمی برای سایش وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. همیشه در صنایع سطوحی وجود دارند که باید از ابزار های کوچک برای سایش آن ناحیه استفاده نمود و این ابزار با قطر 35 میلیمتر بسیار کاربردی می باشد.

2- پشت کرکی 77 میلیمتر : قطر این محصول 77mm است که این محصول هم مانند نوع قبلی بسیار ظریف است و برای نقاطی که دستری در آن محدود می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. البته می توان گفت که این ابعاد هم مانند قطر 35mm کم مصرف است زیرا کاربرد کمتری دارد. اما با این حال در بضعی نقاط غیر قابل دسترسی برای سایش مناسب است.

3- پشت کرکی 115 میلیمتر : یکی از پر مصرف ترین محصول پشت کرکی 115mm که بیشترین تقاضا را در همه صنایع دارد این سایز یکی از پرطرفدارترین سایز های موجود است که طرفداران زیادی دارد و روی دستگاه های مینی نصب می شود. و ابعاد مناسبی برای پوشش همه سطوح دارد و کار را برای اوپراتور آسانتر می کند. به این دلیل که ابعاد کوچکتر زمان سایش را افزایش می دهند و از طرفی ابعاد بزرگتر محدودیت فضای بیشتری روی سطح کار اعمال می کنند.

4- پشت کرکی 125 میلیمتر : معمولا سایز 125mm بر روی دستگاه های بادی نصب می شوند و در اکثر مواقع این نوع سنباده ها دارای سوارخ برای مکش گرد و غبار هستند. این محصول در صنایعی کاربرد دارد که از دستگاه فرز بادی استفاده می کنند و نیاز دارند که حتما گرد و غبار توسط مکش از روی قطعه پاک شود تا کیفیت سطح بهتری داشته باشند و محیط را کمتر آلوده کنند.

5- پشت کرکی 150 میلیمتر : این سایز از سنباده هم مانند 125mm در اکثر مواقع روی دستگاه فرز بادی نصب می شود و اغلب اوقات اکثر دستگاه های بادی مجهز به مکش گرد و غبار هستند و در نتیجه گرد و غبار روی قطعه باقی نمی ماند و صافی سطح بهتری روی سطح قطعه بوجود می آید و همچنین هوای محیط کمتر آلوده می شود زیرا گرد و غبار توسط دستگاه مکش وارد کیسه مخصوصی می گردد.

6- پشت کرکی 180 میلیمتر : بعد از قطر 115mm یکی از پر مصرف ترین ابعاد 180mm است که طرفداران خود را دارد زیرا سطح گسترده ای را می تواند مورد سایش قرار دهد و سرعت کار بشدت افزایش می یابد. پد های این محصول در بازار بسیار فراوان است و به راحتی می توان آنها را تهیه کرد.

انواع پشت کرکی پائولا از نظر کیفیت : بطور کلی محصولات پائولا در 2 کیفیت اکسلنت ( بسیار باکیفیت ) و اکونومی (اقتصادی و به صرفه) تولید و عرضه می شود. پشت کرکی مشکی مخصوص سنگ پائولا (سیلیکون کارباید) با کیفیت اکسلنت می باشد و تمام مواد اولیه آن ساخت کشور آلمان می باشد و نوع اکسید آلومینیوم آن که به رنگ قرمز می باشد با کیفیت اکونومی تولید و عرضه می گردد.

در واقع نوع اکونومی برند پائولا به مراتب کیفیت بسیار بیشتری نسبت سایر رقبا دارد. و کیفیت آن به حد است که می تواند رضایت 99درصد مصرف کنندگان را جلب کند و نتایج مطلوبی برای مصرف کنندگان ایجاد کند و آنها را طرفدار این محصول نماید.

مشخصات پشت کرکی پائولاپشت کرکی سیلیکون کارباید پائولا (مشکی) با کیفیت اکسلنت در دانه بندی های #40 – #60 – #80 – #100 – #120 – #150 – #180 – #220 – #280 – #320 – #400 – #600 به بازار عرضه شده است. و پشت کرکی اکسید آلومینیوم پائولا (قرمز) با کیفیت اکونومی در دانه بندی #40 – #60 – #80 – #100 – #120 – #150 – #180 – #220 – #280 – #320 – #400 – #600 می باشد.

کاربرد پشت کرکی پائولا : بصورت کلی این محصول در گرید و دانه بندی های مختلف و همچنین در 4 نوع ساینده مانند اکسید آلومینیوم ، سیلیکون کارباید ، زیرکونیا یا زیر کونیوم ، و سرامیک تولید و عرضه شده است کاربرد فراوانی در همه صنایع دارد و می تواند همه صنایع را پوشش دهد، صنایعی مانند صنایع چوب و خودرو سازی ، نیروگاهی ، پالایشگاهی ، فلزی ، و در اغلب صنایع در حال استفاده از این محصول کاربردی می باشند. 

مزایای پشت کرکی پائولا : از یک محصول با کیفیت چه توقعاتی می توان داشت ؟ ایمنی ، امنیت ، گارانتی ، کیفیت ، عمر بالا ، قیمت مناسب که برند پائولا تمامی این موارد را کاملا پوشش می دهد. مسلما با استفاده از محصول با کیفیت جان خود یا اپراتور خود را حفظ خواهید کرد و از هرگونه آسیب جسمی به او و آسیب های روحی به خانواده او جلو گیری خواهید کرد. و مسئله سلامتی کارکنان و کارگران در اولویت اول است.

پشت کرکی پائولا مشکی
پشت کرکی پائولا مشکی

در پایان برای سفارش کالا ابتدا جدول کاتالوگ پائولا را کاملا مطالعه نموده و با استفاده از فرم سفارش در انتهای صفحه می توانید سفارش خود را برای ما ارسال نمایید ، خواهشمندیم فرم ذیل را با دقت پر نمایید و از صحت اطلاعات تماس خود مطمئن شوید. همچنین می توانید نظرات خود را درباره محصولات پائولا در انتهای همین صفحه برای ما ارسال نمایید.

کاتالوگ سنباده پشت کرکی پائولا

پشت کرکی پائولا
قطر
متریال
رنگ سنباده
دانه بندی
موارد مصرف
کیفیت
تعداد در جعبه
تعداد در کارتن
115mm
اکسید آلومینیوم
قرمز
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600#
چوب ، فلزات عمومی
اکونومی
eco
100 عدد
2000 عدد
115mm
سیلیکون کارباید
مشکی
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600#
سنگ ، شیشه ، چدن
اکسلنت
Excellent
100 عدد
2000 عدد
115mm
زیرکونیوم
آبی یا سبز
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600# 800# 1000# 1200# 1500# 2000#
استنلس استیل ، سوپر آلیاژ ، کورین
اکسلنت
Excellent
100 عدد
2000 عدد
180mm
اکسید آلومینیوم
قرمز
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600#
چوب ، فلزات عمومی
اکونومی
eco
100 عدد
800 عدد
180mm
سیلیکون کارباید
آبی
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600#
سنگ ، شیشه ، چدن
اکسلنت
Excellent
100 عدد
800 عدد
180mm
زیرکونیوم
آبی یا سبز
40# 60# 80# 100# 120# 150# 180# 220# 280# 320# 400# 600# 800# 1000# 1200# 1500# 2000#
استنلس استیل ، سوپرآلیاژ ، کورین
اکسلنت
Excellent
100 عدد
800 عدد

اکونومی ( eco ) : کیفیت محصولات اکونومی در سطح استاندارد و جهت مصارف عمومی می باشد و این کیفیت از نظر قیمت بسیار اقتصادی می باشد.

اکسلنت ( Excellent ) : کیفیت محصولات اکسلنت در سطح بالاترین استاندارد های جهانی و با طول عمر بسیار بالا ، با بهترین براده برداری و صافی سطح و سرعت کار می باشد.

سوالات متداول

مسلما تفاوت بسیار زیاد بین این دو محصول وجود دارد و این تفاوت منتهی به نوع قطعه مصرفی شما می باشد. اینکه شما می خواهید این محصول را روی چه نوع قطعه ای استفاده نمایید آهن ، چدن ، فولاد ، استیل ، برنز ، چوب ، و… انتخاب صحیح آن به این عوامل بستگی دارد.

شما با توجه به توضیحات فوق و با کمک گرفتن از جدول کاتالوگ می توانید به راحتی این تفاوت را تشخیص دهید و محصول مناسب را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب اشتباه نوع محصول و حتی دانه بندی می تواند عواقب نا مطلوبی را در فرایند تولید برای شما رقم بزند.

دلیل آن کاملا واضح و روشن است ، سنگ های مصنوعی سختی بالایی دارند و هنگام سایش حرارت بسیار زیادی تولید می کنند که منجر به آسیب به دانه های سنباده می شوند. اما با استفاده از نوع زیرکونیم مقاومت سنباده بسیار بیشتر می شود و چشمه های سنباده پر نمی شود و میزان حرارت کنترل می گردد. به همین دلیل برای کورین گزینه مناسبی است.

البته قیمت آن نسبت به انواع دیگر مانند سیلیکون کارباید بسیار متفاوت و بیشتر است اما ارزش این را دارد که محصولی را تهیه کنیم که عمر بالایی نسبت به انواع دیگر داشته باشد. و از آسیب به سنباده و حتی آسیب به قطعه جلوگیری نماید. گاهی اوقات عدم استفاده از محصول با کیفیت می تواند آسیب شدیدی به قطعه ارزشمند ما بزند و ما را مجبور به تحمل هزینه های سنگین نماید.

در این محصول از کاغذ بسیار ضخیم ساخت کشور آلمان استفاده شده است به همین دلیل این محصول طول عمر بالایی دارد و همچنین قدرت براده بردای بسیار زیادی دارد.

همچنین کاغذ این محصول کاملا ضد آب است و اپراتور به راحتی می تواند توسط آب سطح قطعه را هنگام کار مرطوب نماید بدون آنکه سنباده آسیب ببیند.

بهترین روش برای ارسال در خواست اخذ نمایندگی این است که از طریق فرم موجود در انتهای صفحه تماس با ما اقدام نمایید. حتما مشخصات کامل خود را با ذکر شماره تماس صحیح در فرم تماس وارد نمایید. کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بله، این محصول از دانه های بسیار مرغوب و خالص سیلیکون کارباید تشکیل شده است که علاوه بر اینکه روی انواع سنگ عملکرد بسیار خوبی دارد بلکه می تواند آن را روی سطوح آلیاژی مانند چدن و حتی شیشه هم با خیال راحت استفاده نمود. در واقع این محصول مخصوص سنگ ساختمانی و چدن و شیشه می باشد.

پشت کرکی پائولا مشکی
5/5 - (2263 امتیاز)

18 دیدگاه دربارهٔ «سنباده پشت کرکی»

  1. فرشید برقرار

    من میتونم براتون پشت کرکی در سراسر کشور پخش کنم اگه خواستید همکاری کنیم فرمم پر کردم

  2. منوچهر رستم آبادی

    من ابزار فروشی دارم تو شهر سنگ پشت کرکی مشکی پائولا رو به هر مشتری دادم دوباره اومده دنبالش تورو خدا کیفیتشو خراب نکنید بزارید خوب بمونه

  3. مهدی کامروا

    برای خرید سنباده خیلی سختگیرم چون سنباده پشت کرکی مشکی خوب تو بازار گیر نمیاد یکی تو حسن آباد اینو به من معرفی کرد نمونه گرفتم چقدر خوب کار کرد

  4. قبلا پشت کرکی اینترفلکس مصرف میکردم الان پائولا مصرف میکنم این جنسش عالیه خداروشکر که شمارو پیدا کردم

  5. سنباده پشت کرکی شمارو از حسن آباد خریدم جنسش خیلی عالی بود خرده فروشی هم دارید؟
    تعداد میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت خرید سهم عمده با ما در تماس باشید